ajoorlo

راه اندازی فست فود




در شرایط فعلی مشتری ها در کسب و کار خیلی خیلی مهم شده اند طوری که شما باید تمام تلاش خودتان را برای راضی نگه داشتن آنها انجام دهید.

مشتری راضی خیلی مهم است در کار فست فود و رستوران هم شرایط به همین منوال می باشد یک لحظه فکر کنید اگر شما بهترین دکور و بهترین غذا و ... را داشته باشید ولی روزانه 2 یا 3 مشتری به شما مراجعه کنند چه اتفاقی می افتد بسیار بد و غیر قابل تصور است.

شما باید برای سر و سامان دادن به این بخش ازکسب و کار خودتان برنامه ویژه ای داشته باشید طوری که بعد از اینکه مشتری از مغازه شما خارج شد همراه با خاطرات خوب و طعم خوب وباقی موارد باشد.حالا من قصد دارم در این مقاله به نکات کلیدی که باعث می شود به این هدف ها برسید بپردازم :

یکی از نکات و اولین نکته که خیلی مهم است این است که شما باید یک غذای خوب و با کیفیت را تهیه کنید که قیمت به صرفه ای داشته باشد هم کیفیت بالا ولی خوب شما باید چطور به این مرحله برسید خوب از نظر خود ما که همیشه غذا خوب است و ایرادی ندارد ولی در حال حاضر نظر مشتری خیلی خیلی مهم و قابل تامل می باشد شما برای این که بدانید کارتان خوب است یا معمولی است یا بد است باید بتوانید از مشتری ها اطلاعات جمع آوری کنید این نکته بسیار دارای اهمیت است شما باید از فردا ترتیبی بدهید که چند دقیقه بعد از صرف غذا توسط مشتری یکی از پرسنل خوش برخورد خودتان را به سر میز بفرستید و در مورد کیفیت غذا دیزاین مغازه نحوه برخورد و ... از آنها خواهش کنید نظر خودشان را بیان کنند وتا جای ممکن این سوالات را از آنها بپرسید خود ما این کار را انجام دادیم و از نتایج آن شگفت زده شدیم:

1-به مزه غذای ما از یک تا ده چه نمره ای می دهید؟ این سوال را می توانید در مورد موارد دیگر هم از مشتری ها بپرسید که صلیقه ای است و بستگی به مدیریت دارد.

2-به نظر شما چه کاری باید انجام دهیم تا شما به غذای ما نمره 7 بدهید؟ و آنها را یادداشت کنید.

3-دوست دارید دفعه بعد که مراجعه کردید چه تغییراتی را مشاهده کنید؟

حالا شما با جواب هایی که بدست می آورید یک گنجینه بزرگ را در اختیار دارید و یک سری فید بک عالی جمع آوری کرده اید.در مرحله بعدی شما باید به کمک اطلاعات جمع آوری شده به اصلاح بپردازید و شروع به اصلاح مجموعه کنید ومنتظر نتایج فوق العاده این کارها باشید و همین کار کوچک باعث به وجود آمدن نتایج بسیار عالی و بزرگی خواهد شد. ویک نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که این عملیات نباید متوقف شود وباید به صورت دائمی انجام شوند. موفق و شاد و پر مشتری باشید ممنون بابت مطالعه این مقاله. مشتری راضی خیلی مهم است