فست فود های بزرگ چگونه اداره می شوند

فست فود های بزرگ چگونه اداره می شوند

فست فود های بزرگ چگونه اداره می شوند

 



 

فرانچایز : تمام فست فود های زنجیره ای به یک روش اداره می شوند و آن هم فرانچایز هست و تنها از طریق فرانچایز می شود تا حد بسیار زیاد گسترش پیدا کرد.

 



 



 

فرانچایز چیست ؟


فرانچایز یا همان حق انحصاری امتیازی است که گیرنده در ازای پرداخت حق الزحمه و درصدی از در آمد ناخالص به فرانچایز دهنده ،حق استفاده از علامت تجاری ، نام و تبلیغات فرانچایز دهنده را برای مدت محدود و جهت ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه را خواهد داشت.


در حقیقت این سیستم روشی مطمئن برای سرمایه گذاران جدیدی بوده که علاقمند به راه اندازی کسب و کار در زمینه مشابه با شرکت فرانچایز دهنده است ،در این روش شخص می تواند با ریسک کمتر،علی رغم درصد سود ظاهری کمتربه دلیل دسترسی به بازار فروش از قبل ثبات یافته، سود واقعی بیشتری داشته باشد.


در این روش مدیریت مجموعه به فرد خریدار فرانچایز سپرده می شود منتها با رعایت تمام استاندارد های طراحی شده توسط صاحب برند یعنی نمی تواند در موارد مطرح شده در قرارداد تغییر ایجاد نماید.


اگر فرانچایز نبود ۴۰ هزار شعبه مثل رویا بود


 

در واقع اگر این سیستم مدیریتی وجود نداشت هیچ فرد و شرکتی قادر به راه اندازی فست فود های زنجیره ای نمی شد پون باید هم زمان به ۴۰ هزار فست فود رسیدگی کند.


اگر شما در حال حاظر شغلتان مدیریت فست فود و یا رستوران باشد متوجه میشوید که مدیریت کردن ۴ شعبه فست فود به روش سنتی چقدر سخت و زمان بر می باشد مثلا تامین کردن خرید ها.


 

تعدادی از مزایای فرانچایز :


 

  • · سرمایه گذاری با ریسک کمتر
  • · عدم نیاز به تخصص یا تجربه زیاد
  • · دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت شده
  • · سود دهی‌ سریع
  • · عدم نیاز به تبلیغات جداگانه
  • · استفاده از آموزش‌های اولی‌ شرکت فرانچایز دهنده
  • · تنوع درهنگام انتخاب شرکتهای فرانچایز دهنده بر اساس میزان سرمایه
  • · عدم وابستگی بازار فروش به قوم یا ملیت خاص

 

 

بزرگترین فست فود های فرانچایز دنیا :




۱- Subway



حدود ۴۵۰۰۰ شعبه تا ۲۰۱۷



فست فود ساب وی
ساب وی

 

 




۲ –McDonald’s



حدود ۳۷۰۰۰ شعبه در سطح جهان تا سال ۲۰۱۶ 

 



فست فود مک دونالد
مک دونالد



 

 
حدود ۱۵۰۰۰ شعبه تا سال ۲۰۱۵


فست فود برگر کینگ
برگر کینگ


 

حدود ۷۰۰۰  شعبه تا ۲۰۱۶

 



 

فست فود وندی
wandy ,s

 



 

 

۵ – Taco Bell



حدود ۷۰۰۰ شعبه تا ۲۰۱۶



فرانچایز-تاکو بل
taco



 

 

نتیجه گیری :


از این موضوعات می توان نتیجه گرفت که برای راه اندازی فست فود های زنجیره ای و تکثیر آنها یک راه وجود دارد و آن هم اجرای اصولی و به روز فرانچایز است و از طریق سیستم سازی کسب و کسب و کار می توان به چنین موفقیت های عظیمی دست یافت.

 

درباره نویسنده

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

دانلود کتاب 7 نکته طلایی در راه اندازی فست فود و رستوران
10 ثانیه تا دانلود رایگان
لینک دانلود این محصول برایتان ایمیل خواهد شد  لطفا برای دریافت فایل آدرس ایمیل معتبر وارد نمایید
50 درصد تخفیف ویژه برای خرید این محصول !!!
ramezan
کد تخفیف :